maandag 23 maart 2020

Brief II

Dag iedereen,


Met de meeste leerlingen heb ik online contact (gmail - gedeelde documenten - instagram).
Goed dat jullie me op die wijze op de hoogte houden.

Lukt iets minder goed, zit je met vragen of wil je meer uitdagend werk? 
Aarzel niet me te mailen: klassaskia@gmail.com of saskia.busschaert@onderwijs.gent.be

Ik stuur jullie woensdag een nieuwe bundel. Je mag, maar moet die niet maken. 
Stel een duidelijke planning op, verspreid je werk en zorg voor voldoende afwisseling.

Via deze link bekomen jullie de verbetersleutel van Kompas (het is de volledige verbetersleutel -> wie meer dan de opgegeven pagina’s wil maken, kan dit dus). 
Ook vinden jullie de verbetersleutel voor de OVSG-toets. Nog even een kleine voetnoot: voor meten en meetkunde mogen jullie een ZRM gebruiken; voor lezen, taalbeschouwing en schrijven (behalve het dictee) een woordenboek en voor ruimte een atlas. 
Hier de link: 

Voor de werkstukken: ik zou graag de inhoudsvragen van iedereen kunnen verbeteren. Werken jullie tegen het eind van de week al enkele teksten af?

Blijven jullie de klasblog regelmatig checken?
Ik plaats dagelijks een nieuwe post; vaak een vrijblijvende opdracht of een idee.
Wil je graag iets delen met de klas (dagboek,…)? Mail door, dan deel ik het graag met de medeleerlingen.

Wie daagt Edith uit en neemt deze week deel aan Whizzkids, uitdagende zoekopdrachten op het internet? Je kan er zelfs een prijs winnen… SUCCES! https://sites.google.com/whizzkids.vlaanderen/whizzkidshome


Voor muziek heb ik ook een leuke opdracht. Via deze link kan je beatboxen: https://www.incredibox.com/mix/cd25634eeb94430c0d0d-v2
Meer uitleg vind je op de verder op de blog. Deel gerust jouw resultaat.

Ik blijf dus tijdens de coronaperiode beschikbaar om jullie vragen te beantwoorden,…

Veel liefs,

Saskia


P.S.: Ionas, ik wens je een fantastische verjaardag toe!

Geen opmerkingen: