Omdat niet iedereen de mail maandag ontving, hier nogmaals de planning voor de komende dagen:
Lieve kinderen,
Om deze 3 weken te overbruggen en jullie nuttig bezig te houden, kunnen jullie aan de volgende zaken werken:
- Individueel project:
Aangezien groepswerk voor velen moeilijk haalbaar is, stel ik voor dat iedereen een nieuw onderwerp kiest voor een individueel project.
Gelieve me ten laatste nu woensdag het onderwerp door te mailen (klassaskia@gmail.com).
Wanneer ik het goedkeur, kunnen jullie ongeveer 6 vragen opstellen en het document onmiddellijk met me delen. Zo kan ik regelmatig feedback geven.
Duid gerust aan wanneer een tekst mag worden verbeterd.
- Dagboek in tijden van Corona:
Houd gedurende deze 3 weken een soort dagboek bij. Je mag zelf kiezen hoe je dat dagboek vormgeeft: een fotoreportage, teksten, een videodagboek, een dagboek met collages, tekeningen,…
Belangrijk is dat je vertelt of toont wat je doet en hoe je jou voelt. Je kan het ook hebben over weetjes die je opving, een droom die je had,… Het hoeft dus niet allemaal over ‘Corona’ te gaan.
Dit doe je minimum om de 2 dagen (3 per week).
Mail ook jouw dagboek door - als dit mogelijk is -.
- Lezen: Lees elke dag minstens 20 minuten. Wat je leest, mag je zelf kiezen.
- Wiskunde: zie planning*
- Nederlands: zie planning*
Houd de blog (klassaskia.blogspot.com) de komende tijd ook in de gaten. Ik stel hem op punt. De pagina’s worden regelmatig aangepast (instructiefilmpjes e.d.).
Ook zal ik af en toe iets nieuws posten. Dat kan een vraag zijn. Onderaan elke post, kunnen jullie een opmerking schrijven.
Wanneer jullie iets (foto’s,…) met elkaar willen delen om virtueel in contact met elkaar te blijven, kan dat zeker. Mail maar door, dan plaats ik ze op ons verhaal (instagram of de klasblog).
De kinderen die vrijdag aanwezig waren, kregen enkele bundels mee. Daarin mogen jullie vrijblijvend werken. De eerste schoolweek zullen we een deel van de leerstof herhalen onder andere a.d.h.v. die bundels.
Na de herhalingsweek volgen enkele toetsen.
Voor de leerlingen van het 6-de leerjaar mail ik ook een OVSG-toets van 2018 door. Er hoort een boekje bij. Dit boekje dient om sommige vragen van de toets op te lossen. Dit zie je aan het symbool (boekje) bij de desbetreffende vragen. Vrijblijvend.
Via deze link kunnen jullie Kompas downloaden (handig voor diegenen die hun boek niet thuis hebben liggen): https://wetransfer.com/downloads/823c0f971e4d32a17e6b3fb945d988c320200316220754/504f2f01a3cc086e5dfd7e9d4f02124120200316220754/39a136
Jullie vinden ook een bundel spelling en werkwoorden (de bundels hoeven absoluut niet volledig worden gemaakt: enkel de opgegeven pagina’s).
Op het einde van de week, mail ik de correctiesleutels door. Toon eerst je gemaakte oefeningen aan een ouder en verbeter dan pas ☺.
Link symbaloo: https://www.symbaloo.com/home/mix/13eOcLh65c
Link klasblog: https://klassaskia.blogspot.com/
Succes tijdens deze bijzondere periode. Hou jullie goed.
Groetjes,
Saskia
* Planning
WEEK I: van 16 tot en met 20 maart:
- Wiskunde: Kompas: - 5-de leerjaar: p. 1 t.e.m. p. 13 (behalve p. 8)
- 6-de leerjaar: p. 12 t.e.m. p. 20
- Nederlands: - spelling p. 7 en p. 13
- werkwoorden p. 6, 13 en 29
- Onderwerp individueel project doorgeven (woensdag)
WEEK II: van 23 maart tot en met 27 maart:
- Wiskunde: Kompas: - 5-de leerjaar: p. 14 t.e.m. p. 20
- 6-de leerjaar: p. 21 t.e.m. p. 31
- Nederlands: - spelling p. 15 en p. 16
- werkwoorden p. 7, 14 en 30
WEEK II: van 30 maart tot en met 3 april:
- Wiskunde: Kompas: - 5-de leerjaar: p. 21 t.e.m. p. 29 (behalve p. 23)
- 6-de leerjaar: p. 32 t.e.m. p. 39
- Nederlands: - spelling p. 19 en p. 20
- werkwoorden p. 19 en p.31
Geen opmerkingen:
Een reactie posten