zondag 24 april 2016

LENKA'S COLUMN *C'est dur d'être un vampire!*

* C'EST DUR D'ÊTRE VAMPIRE*

... of voor de mensen die (nog) geen Frans kunnen of die hun Franse lessen van vroeger al vergeten zijn:
"Het is lastig om een vampier te zijn!"

Bij Frans moeten de leerlingen van het zesde leerjaar op het schoolfeest een toneelstuk opvoeren. Misschien had je 't nog niet door, maar het gaat dus over vampieren.
En Katelijns enthousiasme is aanstekelijk (behalve voor sommigen die wat verlegen zijn). Dus ik vind het dé perfecte vervanger voor de alledaagse lessen. Niet dat ze saai zijn, maar zo'n toneel is wel een leuke afwisseling.

Katelijn waarschuwde ons ook dat ze zou trekken aan ons. En als ze een keer vies was, dan komt dat, omdat ze echt wil dat het een goed stuk wordt. 
Ooh ja, we moeten OVERDRIJVEN! En als we denken: "Nu ben ik echt aan het overdrijven!", dan pas is het goed.

Een kleine demonstratie:
Katelijn: "Nous sommes des vampiiiiiiiireeees!!!"
Wij: "Nous sommes des vampires."

Maar ik heb er wel zin in!
Nu ik dit schrijf, heb ik stiekem een binnenpretje... Ik denk terug aan de laatste les; daar oefenden we de eerste keer om het echt te spelen: er zijn een paar lachbuien aan te pas gekomen...

Lenka

Geen opmerkingen: