zondag 10 april 2016

LENKA'S COLUMN *De Mol*

* DE MOL *

Yep, live in klas Saskia.

Omdat "De Mol" zo'n fantastisch programma is, besloten we om het ook in onze klas te spelen. Maar dan wel de 'betere' versie (ik volgde het programma niet, maar ben ervan overtuigd dat onze Mol gewoon beter is!)

Aflevering 1:
Saskia gaf de klas de volgende opdracht: 20 minuten lang stil zijn -terwijl de klaswerking door ging-! Dat is voor deze klas dan ook écht moeilijk, maar komt vóóral Saskia goed uit!

We zijn nog niet eens 10 minuten aan het zwijgen en Zoë beschuldigt Simon er al van gesproken te hebben. Zij kreeg samen met nog iemand de opdracht op te letten, toen Saskia even naar het 'kleinste kamertje' ging.
Als Saskia aankomt, stemmen we; er werd gevraagd de vinger op te steken als je Simon óók had horen praten. Zoë steekt -zeer verdacht- als enige haar vinger in de lucht.
Omdat Zoë de enige was, bleven we gespaard en maakten we nog steeds kans minuten te verdienen (want daar spelen we voor).

Toen we nog maar 1 minuut moesten zwijgen, moest Vito ons -zeer jammer- meedelen dat Fons én Lander hadden gepraat met Cindy. Zij hadden de opdracht gekregen iets aan onze directeur te gaan afgeven.

Onze opdracht was mislukt: o minuten verdiend.

Toen ging de stemming door. Iedereen moest anoniem opschrijven wie ze ervan verdachten de mol te zijn. 
Het ging vooral tussen Vito, die had geklikt over Lander en Fons, en Zoë, die halsstarrig beweerde dat Simon had gepraat.
Uiteindelijk kreeg Zoë de meeste stemmen en was Saskia verplicht haar dé vraag te stellen...
Saskia: "Zoë ben jij de mol?"
Zoë: "Euh... ja, ik ben de mol."
Tot groot jolijt van de kinderen. De eerste aflevering was immers nog maar net gedaan en ze hadden de mol al te pakken!

Ik sprak met Zoë, alias de mol, en ondervond dat -volgens haar- de mol zijn helemaal niet zo leuk is, "Omdat je dan zo de klas gelijk oplicht en dat wil je ook niet doen."
Maar ja, dat is volgens mij wel de job van de mol: anderen saboteren.

Saskia kiest nu -omdat we wel meer willen- een nieuwe persoon om de mol te zijn.
Maar tja, alleen zeer slechte mensen zouden anderen willen saboteren. Toch?
Dus mensen met een 'molboekje', die zo lief zijn om mijn column te lezen, schrap mij al maar als mogelijke mol! :-)

2 opmerkingen:

Unknown zei

Ik ben de mol nie!

Klas Saskia zei

Ik geloof jou, Ella :-)