zondag 24 april 2016

LENKA'S COLUMN *De Mol II"

* DE MOL II *

Yep, live in klas Saskia.

Omdat "De Mol" zo'n fantastisch programma is, besloten we om het ook in onze klas te spelen. Maar dan wel de 'betere' versie. 
Ik ga nu ook het programma volgen; dankzij alle gesprekken hier op school:
"Volgens mij is Hanne de mol."
"Neen, Cathy is zwaar de mol!"
"Neeee, zij wil dat spel gewoon goed spelen."
"Echt, hé."
"Ja, maar hij is ook wel verdacht, hé."
"Nee gast, Hanne is ziek wel de mol",...
Ja, dankzij deze boeiende en spannende conversaties ga ik nu dus ook het programma volgen, maar... ik weet nu al dat onze MOL beter is :-)

Aflevering 3:
We moesten van Saskia als uitdaging 11 verstopte voorwerpen op weg naar de klas vinden en ze dan in diezelfde volgorde leggen. 
Wij moesten als klas iemand uitkiezen die dat -zonder dat wij er bij mochten zijn- perfect zou doen onder het toezicht van de super strenge kinderbeul, Saskia. De uitverkorene stond daardoor natuurlijk te zweten als een paard, te trillen als een rietje (!) én kon de juiste volgorde natuurlijk niet onthouden! Dus het is allemaal SASKIA haar schuld!!! [-> nu schrijf ik 3 '!' om haar te pesten :-)]

Oké, oké...
Het laatste stukje is uiteraard een mini-beetje overdreven.
In het echt ging het er zo aan toe:
Eerst vonden we Simon geschikt en betrouwbaar genoeg om deze zware taak te vervullen [persoonlijk snapte ik niet waarom :-)]*. Mijn vrouwelijke intuïtie bleek juist, want Simon deed het fout; we verdienden dus geen 30 minuten.
We kregen nog een kans en schakelden Ella in. Zij kon nog 15 minuten verdienen. Ella sturen was volgens mijn vrouwelijke intuïtie een correcte keuze. 
Maar ook zij faalde. Mijn vrouwelijke intuïtie was fout. 
Of het lag aan Ella, die mijn vrouwelijke intuïtie in de war had gestuurd, of aan het feit dat mijn vrouwelijke intuïtie nog  niet ontwikkeld is, omdat ik zelf nog niet ontwikkeld ben als vrouw!

Soit, derde keer goede keer, dus zetten we Gabriël in. Maar die poging mislukte ook!
Bon. Alweer geen winst.

Toen volgde de stemming en moest Simon -omdat hij door de meerderheid verdacht leek- op dé vraag antwoorden:
Saskia: Simon, ben jij de...
Simon vol overtuiging: Neeee, héhéhéhé!
Saskia: ...mol?

Einde

* geintje, Simon.



Geen opmerkingen: